Sunday 4 February 2018

무역 의료 시스템 민간 요르단


민간 전기 기계 사업부. Alghanim International General Trading Contracting Company 60 년대 초반부터 본 사업부는 주요 주택 프로젝트, 상업용 건물, 주요 펌핑 스테이션의 설치 및 시운전 및 유지 보수, 전력 공급 방송국 및 석유 및 가스 파이프 라인을 총리 및 주요 하도급 계약자로 포함하고 있습니다. 본 부서는 여러 국제 건설 회사의 지역 및 지역 대표자 역할을하며 국제 건설 프로젝트에 참여합니다. 기존 고객 기반도 포함됩니다. 공공 주택부 Ministry of 에너지 국방부 쿠웨이트 석유 회사 쿠웨이트 국영 석유 화학 회사 석유 화학 산업 회사 쿠웨이트 석유 공사 민간 기업 반 정부 기업. 걸프 통신 전자 공학 본부는 전자 통신 공학 분야의 서비스를 제공합니다. 쿠웨이트 전역의 고객을위한 시스템 설계, 공급 및 유지 보수를 담당합니다. 이 부문은 위성 통신 시스템 및 네트워크뿐만 아니라 다양한 보안 통신 시스템 및 기술을 전문으로합니다. 이 사업부는 최근 AMOI GSM 전화 장비 및 기타 배포 용 프랜차이즈 소유자로 임명되었습니다 중동 및 아프리카 국가 전체 제품 기존 고객 기반 포함 건강부 에너지 정보부 Ministry of Communications 내무부 오일 분야 사업체 민간 기업 Kwawait Network Electronic Technologies Company 본부는 광섬유 설치에 관여하고 있습니다 시스템 및 전화 네트워크 및 기타 통신 관련 프로젝트의 주요 유지 보수를 수행합니다. 푸 아드 Alghanim 아들 자동차 회사 자동차 부문은 폭스 바겐 승용차, 폭스 바겐 가벼운 상용차, 폭스 바겐 무거운 트럭, Skoda 자동, 아우디의 공식 수입입니다 Automobili Lamborghini 본부는 판매 서비스, 특급 서비스, 예비 부품, 바디 및 페인트 수리 및 자산 관리, 차량 관리 및 금융 및 임대 서비스를 포함한 자동차 관련 서비스 포트폴리오를 통해 신규 및 중고 자동차 판매를 제공합니다. Kwawait Medical Center Company. 첨단 기술 회사 KSC 첨단 기술 회사 KSC는 1981 년 두 개의 의료 회사가 합병하여 설립되었습니다. 겸손한 시작부터 회사는 쿠웨이트 주 내에서 전문 의료 제품의 선도적 인 공급 업체가되었습니다. 회사는 완성 할 수있는 힘과 경험을 가지고 있습니다 완전 완비 된 현대 병원의 턴키 공사를 포함한 프로젝트 중 가장 큰 것 공급, 설치 및 시운전 장비, 판매 후 24 시간 내내 완벽한 관리 및 의료 용품 및 소모품의 완벽한 범위 ATC는 모든 것을 갖추고 있습니다. ATC의 서비스 농업 수의학 제품 임상 폐기물 고체 폐기물 처리 환경 Proj ects Commercial Home Gym Fitness Equipment 치과 용 기기, 치과 용 재료, 가구 소모품 진단 영상 시스템, MRI 핵 의학 병원 관리 건강 관리 상담 산업용 주방 세탁 장비 실험실 장비 시약 전문 의료 장비 환자 모니터링 의료 가스, 간호사 호출 시스템 침대 헤드 유닛 의료 장치, 외과 용기구 일회용 의료, 실험실 소프트웨어 네트워킹 솔루션 물리 치료 재활 제품 및 장비 제약, 의약품, 화학 약품 베이비 케어 제품 보안, 알람 안전 시스템 외과, 진단 장비 소비재 멸균, 소독 장비, 재료 소모품. 쿠웨이트에서 다양한 호텔 자산 및 관광 활동의 개발 및 소유권을 보유하고있는 쿠웨이트 컨티넨탈 호텔을 소유하고있는 4 성급 호텔은 카이로의 인터 컨티넨탈 호텔 컴퍼니에 관심을 가지고 있습니다. uh Alghanim Sons General Trading Contracting Company이 사업부는 개발 도상국 및 선진국 투자를 목표로하는 그룹의 다양한 국내외 투자 및 자산 관리 회사입니다. 지속적인 투자 지역에는 미국, 영국, 독일, 쿠웨이트, UAE, 요르단 및 이집트. 이 Alghanim 국제 본부는 주요 국제 기업을 대표하고 석유 사업의 주요 프로젝트에 입찰하기 위해 조인트 벤처 (Joint Ventures)를 구성하는 쿠웨이트의 석유 산업 서비스 제공 업체입니다. 본 사업부는 주요 사업에 공급, 가스 오일 파이프 라인의 설치 및 커미셔닝, 정유소 용 촉매 공급 및 사용한 촉매 재생. 고급 에너지 회사 WLL Advance Energy Company는 석유 부문 거래에 관여하고 석유 탐사 다운 스트림 국제 교류 활동 al 파트너. 운송 부문 Alghanim 운송 운송 회사 그룹이 사업부는 쿠웨이트의 일반화물 운송 사무소로 운영되며 주요 국제 운송 선, 통관, 현지 운송 및 선박 샹들리에 서비스를 대표합니다. 화물의 방문 운송 쿠웨이트 국제 항공기 임대 판매 소유 회사 항공기 임대, 판매 및 항공 자산 관리, 컨설팅 및 계약 및 지역 마케팅 대행 계약을 담당합니다. 이 사업부는 VIP 및 임원을위한 Executive Business Jets를 소유하고 있습니다. VVIP 운송. 운송 부문 다른 부문. 걸프 산업 기술 회사 걸프 산업 기술 (Gulf Industrial Technology)은 쿠웨이트의 쿠웨이트 오프셋 프로그램에 따라 쿠웨이트에서 최초로 설립 된 상쇄 회사로 미국의 휴즈 인터내셔널 (Hughes International)과 폐쇄 된 주식 회사로 설립되었습니다. specia이다. 다음 분야의 쿠웨이트 및 GCC 통합 물류 지원 제공 운영 및 유지 보수 토목 건설 통신, 교육, 계약자 기술 서비스 인력 지원 서비스 오프셋 지원 서비스. 리함 일반 무역 체약국 회사 마케팅 일반 건설 체약국 주요 국제 기업을 대표하는 장비 및 기계 회사의 주요 거래 활동은 비계 시스템, 건설 산업을위한 알루미늄 패널, 다양한 응용 프로그램 용 펌프, 지붕 프레임 작업, 청소 액세스 시스템 및 양식 작업입니다. HSI International, Germany 환자에게 전문적인 의료 서비스 제공 세계적인 수준의 독일 병원에서 추천 치료, 수술 후 및 독일에서의 체류와 관련된 모든 지원을 담당합니다. HIS는 저명한 교수 및 의료 전문가와 협력하여 치료를 받도록 환자를 치료해야합니다. Babylon Enterprises Limi ted, 이라크 이라크 주요 전기 및 토목 건설을 포함한 이라크의 인프라 개발에서 중요한 프로젝트 작업을 위해 이라크에 설립 된이 그룹의 국제 벤처이다. 이 부문은 전력 부문의 이라크 재건 노력에 막대한 기여를했다. 호주, Tube Clean GmbH, Switzerland Compri Tube Clean Australia는 튜브 및 파이프 청소를위한 오일 및 정제 산업의 특수 클리닝 시스템 제조업체입니다. 생산성 및 수익성을 최대화하고 공장 가동 중지 시간을 최소화하는 혁신적인 방법을 사용합니다. Tube Clean GmbH는 유럽의 무기입니다 이 제품의 경우 서독 Avia Consult GmbH, 항공 컨설팅 및 항공기 관리 작업에 관여하는 유럽 공동체 법인 회사는 전 세계 자회사를 통해 여러 항공기를 소유하고 운영합니다. 미국 국무부. 외국에 대한 개방성 및 제한 사항, 외국 투자. 압둘라 왕이 1999 년에 승천했다. 그는 요르단이 외국 투자를 장려하고 외향 지향적이고 시장 중심적이며 세계적으로 경쟁적인 경제를 발전시키기위한 조치를 취했다. 특히 은행, 정보 통신 기술, 의약품, 관광 및 서비스 분야에서 모든 주요 개혁이 이루어졌다. 최근 수년간 외국 및 국내 투자법은 산업, 농업, 관광, 병원, 교통, 에너지 및 물 분배에 특별한 인센티브를 부여했다. 요르단은 이라크 및 기타 지역 시장의 재건축에 초점을 맞춘 대규모 투자를 위해 지정 학적으로 고유 한 자세를 취했다. 요르단 경제는 2012 년에 심하게 테스트되었습니다 이집트의 천연 가스 공급량의 감소는 특히 어려웠습니다. 발전 플랜트는 더 비싼 연료 대안을 사용해야했습니다. 이 에너지 자원 손실로 인한 비용은 2011 년 이래 약 40 억입니다. 파이낸싱 격차, 요르단은 10 억 스탠드에 8 월에 착수했다. 국제 통화 기금 (IMF)과의 협정 SBA 체결. 또한 의회와 여러 내각의 해체와 총리 변경으로 입법 개혁 노력이 지연되었다. 요르단은 아랍 지역에서 일어난 극적인 사건으로부터 자유로울 수 없었고 2012 년에는 수많은 대부분의 비폭력 데모 이러한 시위는 요르단의 보안군에 의해 잘 관리되었고 국가는 여전히 정치적으로 안정적 임 지난 2 년의 어려움과 2013 년의 어려움에도 불구하고 요르단에 대한 일반적인 투자 전망은 유리하게 유지되며 여러 부문에서 유리합니다 요르단은 2000 년 4 월 세계 무역기구 WTO에 가입 한 외국인 투자에 크게 개방되어있다. 2003 년 양국 간 투자 협약 체결. 2012 년 미국 그리고 요르단은 투명성, 개방성, 정부 및 민간 부문의 협력 증진을 목적으로하는 국제 투자 및 정보 통신 기술 정책 및 투자 및 투자 파트너십 쌍방 실행 계획에 합의했다. 관세 행정 및 무역 촉진 협정에 관한 논의 요르단 정부는 경제 협력 개발기구 (OECD)가 2013 년에 국제 투자 및 다국적 기업에 관한 OECD 선언에 의거하여 투자 정책 검토를 실시했다. 현재 의회의 검토가 진행 중입니다. 투자 진흥 활동은 Jordan Invest Board JIB에 통합되었습니다. JIB는 Jordan에서 사업을하고자하는 투자자들을위한 원 스톱 숍을 제공합니다. JIB s 인센티브위원회는 현지 투자 및 외국인 투자를 선별합니다. 요르단의 주요 경제 분야에 참여하는 경우, 아래에 설명 된 제한 외의 외국 참여에 대한 체계적 또는 법적 차별이 없습니다. 실제로 많은 요르단 기업은 경쟁력을 높이고 다른 국제 시장에 진입하기위한 방법으로 적극적으로 외국 파트너와의 계약을 모색합니다 시장 정부의 노력으로 요르단의 공식적인 투자 분위기가 조성되었지만 관료적 인 빨간 테이프, 모호한 규제 및 관할 구역으로 인해 숨겨진 비용이보고되었습니다. 요르단의 현재 투자 법률은 다음과 같은 경우를 제외하고 외국인 투자자와 지역 투자자를 동등하게 대우합니다 정기 간행물의 소유권은 요르단 국민 또는 요르단 인이 전적으로 소유하고있는 기관에 국한됩니다. 소환인은 조사 및 보안 서비스, 헬스 클럽을 제외한 스포츠 클럽, 건축 목적의 석재 채석 작업, 통관 절차 가공, 토지 운송 서비스 그러나 내각은 투자 진흥위원회의 권고에 따라 산업 부문, 세무 부서, 세관 국의 고위 공무원, 민간 부문 부문 및 요르단 투자위원회 면제를 받기 위해서는 국무 총리가 국가 경제에 매우 가치 있다고 간주되어야하며 다수의 요르단 인을 고용해야합니다. 투자자는 여러 비즈니스에서 50 % 소유로 제한되며 인쇄 출판 회사 및 항공기 또는 해상 선박 유지 보수 및 수리 서비스를 포함하는 서비스 투자에 관한 최신 목록은 FTA Annex 3 1에 나와 있으며 지난 10 년 동안 찾을 수 있습니다. 요르단 정부는 광범위한 민영화 프로그램에 종사 요르단의 에너지 부문은 두 유통 회사의 민영화를 목격했습니다. e 전기 배급 회사 EDCO 및 Irbid District Electricity Company IDECO 및 Central Electricity Generating Company 1 세대 회사 CEGCO 암만 동력 발전소는 미국 자회사 인 AES Oasis 컨소시엄 인 AES Jordan PSC가 지어 소유하고 운영합니다. 기반의 AES Corporation과 일본의 Mitsui and Company AES Jordan PSC는 25 년 만에 BOO를 기반으로 공장을 운영합니다. 3 억 플랜트 프로젝트는 미국 Overseas Private Investment Corporation (OPIB), 일본 국제 은행 JBIC, Sumitomo Banking Corporation SMBC, 국제 재건 개발 은행 IBRD 위험 보장 2012 년 12 월 AES Jordan PSC는 기존 설비 근처에 추가 250MW 발전소를 건설함으로써 현재 요르단에 대한 투자를 확대하기로 합의했다. 예상 비용은 주주가 부담 한 350 백만, OPIC 170 백만, Europ EBRD 은행 개축 및 개발 EBRD 1 억 달러. 요르단 정부는 2008 년 Royal Jordanian Airlines RJ의 10 년간 민영화 절차를 완료했습니다. RJ의 초기 공모 완료로 요르단 민간 항공 규제위원회의 역할은 결과적으로 규제와 항공 관리 사이의 분리 암만의 퀸 알리아 국제 공항 관리는 같은 기간 동안 완전히 민영화되었습니다. 사적으로 관리되는 건설 운영 전송 BOT 공항 확장이 진행되고 있으며 2013 년 초에 완료 될 예정입니다. 이 프로젝트는 현재의 용량 연간 약 5 백만에서 9 백만 명의 승객 수준 요르단 사일로 및 공급을 포함하여 민영화되지 않은 나머지 정부 자산은 거의 민간 부문의 관심을 불러 일으키지 않습니다. 요르단의 향후 프로젝트의 대부분은 순수 민영화가 아닌 민관 협력 PPP가 될 것으로 예상됩니다 Executive Privatization Commi 시온은 의료 및 산업 폐기물 프로젝트의 설립을 포함하여 최근 여러 중요한 프로젝트를 시작했습니다. 요르단은 또한 여객 및화물 철도 시스템, 우편 시스템, 국가의 유일한 정유소, 대규모 담수화, 기타 프로젝트 2012 년 요르단은 재생 가능 에너지 및 에너지 효율 법안을 통과시켜이 중요한 분야에 대한 투자를 장려했습니다. 2013 년 1 월 23 일 의회 선거 이후 에너지 법안 초안이 입법 검토를 위해 다시 제출됩니다 새로운 법안은 탄화수소 부문을 현지 및 외국인 투자자. 요르단 헌법은 독립적이고 독립적 인 3 개 지부 중 하나로 사법부를 설립합니다. 요르단 상업법은 요르단과 비 요르단 투자자를 구별하지 않습니다. 미국 법과 사법 명령은 미국 법원이나 요르단 법원에서 법적 권한이 없습니다. 그러나 다른 국제 중재위원회는 요르단 법원의 집행 집행에 대한 엄격한 신고 원고 측은 수령 잔고에 대한 불평 및 법적 소송 지연 등 미국의 요르단 법률 및 결정에 관해서도 마찬가지입니다 다음 법률 및 규정은 요르단에 대한 투자를 규율합니다. 투자 촉진법, 2000 년 투자법 및 규제, 비 요르단 투자 규제 규제 등이있다. 요르단은 세계 은행의 2013 Doing Business Report에서 185 개국 중 106 위를 차지했으며, 2012 년 순위의 요르단은 아랍 에미리트, 카타르, 바레인, 오만, 튀니지, 쿠웨이트, 모로코 및 말타에 뒤이어 MENA 지역 2010 년부터 요르단은 비즈니스를 수행하는 데있어 핵심적인 부분을 개선했습니다. 1,410 대 1 41. 요르단은 이제 회사 등록을위한 단일 접수 서비스를 제공합니다. 국경 무역은 imp 세관 신고의 온라인 제출 및 위험 관리 시스템을위한 새로운 소프트웨어의 구현은 위험 요소를 줄이기 위해 위험 평가 시스템을 축소 시켰습니다. 수출입 2 일 통관 및 수입업자 3 일. 전환 및 이전 정책. 요르단의 자유 주의적 외환 법에 따라 외국인은 투자 프로젝트의 청산으로 인한 모든 수익, 이익 및 수익을 해외에 송금 할 수있다. 비 - 요르단 근로자는 허용된다. 요르단 디나르 JD는 모든 상업 및 자본 거래에 대해 완전하게 전환 가능합니다. 1995 년 이래 JD는 약 JD1에서 1 41의 환율로 미국 달러에 고정되었습니다. 요르단 CBJ 중앙 은행 환전 사업을 감독하고 허가한다. 이 기관들은 수수료 지불을 면제 받는다. 다른 외국환 규정도 포함됩니다. 비거주자는 외화로 은행 계좌를 개설 할 수 있습니다. 이 계좌는 CBJ가 부과하는 모든 이체 관련 수수료 수수료에서 면제됩니다. 은행은 JD와 교환하여 고객으로부터 무제한의 외화를 구매할 수 있습니다. 은행은 수입액을 충당하기 위해 JD와 교환하여 외화를 판매 할 수 있습니다. 거주자가 은행 계좌에 보유 할 수있는 외화 및 거주자가 해외로 이전 할 수있는 금액의 상한이 없음 은행은 투자 관련 이전을 포함하여 자금 이체를 위해 사전 CBJ 승인을 요구하지 않음. 그러나보다 엄격한 조치가 모니터링되고있다. Jordan의 불법적 인 현금 흐름을 막기위한 노력에 따라 전신 송금. 배당 및 보상. 요르단 법 규정 공공의 이익으로 간주되지 않는 한 수용이 금지된다. 수용의 경우 법은 또한 투자자에게 전환 통화로 공정한 보상을 제공 할 것을 요구한다. 요르단 법에 따라 외국 투자가는 제 3 자 중재 또는 국제적으로 인정 된 분쟁 해결을 구할 수있다. 요르단 정부는 국제 투자 분쟁 해결 센터 (ICSID)에서 발행 한 결정을 인정한다. ICSID는 요르단이 회원국이다. 대부분의 외국인 투자자와 요르단 정부 사이의 소수의 사례가 ICSID 법정 전에 제기되었다. 외국 중재 판정의 승인 및 집행에 관한 1958 년 뉴욕 ​​협약 정부 또는 그 대행 기관이 분쟁 당사자 인 경우, 요르단은 법원 밖 합의가 이루어지지 않을 경우 일반적으로 지방 법원에 정착을 선호한다. WTO 분쟁 해결 메커니즘 및 분쟁 해결 메커니즘 미국 - 요르단 FTA는 WTO 공약과 일치한다. 요르단과 미국 간 분쟁 해결 절차를 수립한다. 상법, 민법, 기업법이 공동으로 파산과 파산을 통제한다. 일시적 파산 2002 년 법이 제정되어 효력을 발휘합니다. 새로운 지급 불능 및 파산 방지법 초안이 현재 의회의 검토를 기다리고 있습니다. 실적 요구 사항 및 인센티브. 요르단의 투자 및 상업법에는 무역 제한적 투자 조치가 포함되어 있지 않으며 일반적으로 WTO의 무역 관련 투자 조치 TRIMS 투자 인센티브는 요르단과 외국인 투자자에게 부여되는 소득세와 관세 면제의 형태를니다. 이 나라는 C 지역의 세 가지 개발 영역 A, B, C 투자, 최단 개발 지역 인 요르단은 최고 수준의 인센티브를받습니다. 지역 A에 속한 사람들은 가장 낮은 수준을 받음 모든 농업, 해상, 운송 및 철도 투자는 위치와 관계없이 구역 C로 분류됩니다 사해 해안의 호텔 및 관광 관련 프로젝트, 여가 및 레크리에이션 혼합물, 컨벤션 및 전시 센터 구역 A 지정 자격을 갖춘 산업 구역 QIZ는 면제가 부여되지 않는 한 지리적 위치에 따라 구역이 지정됩니다. 3 구역 분류 체계는 자연 보호 구역 및 환경 보호 구역에는 적용되지 않습니다. 현재의 투자 법률에 따라 1995 년 투자 촉진법 개정안 및 2003 년 임시 투자 법 제 68 조, 요르단 투자위원회의 투자 촉진위원회는 다음과 같은 인센티브를 제공 할 수있다. 프로젝트 및 자본재에 대한 관세, 일반 판매 세 및 사회 서비스 세금 면제 투자 진흥위원회로부터 3 년 이내에 인도 될 경우 특정 프로젝트와 관련된 수입 예비 부품에 대한 관세 및 세금 면제. 예비 부품을 요구하는 고정 자산 가치의 15 %를 초과하지 않는 경우에 한함. 수입 자본재 가치 상승에 대한 관세 및 세금 면제 증가 할 경우화물 요금 인상이나 환율 변동으로 인한 경우. 프로젝트의 소득세 및 사회 서비스 세금 면제 2 년. 산업 프로젝트의 재산세 면제. 기계 및 장비 면세 및 세금 면제. 근대화 및 갱신을 위해 공급이 필요한 경우 호텔 및 병원 가구에 대한 관세 및 세금 면제. 소득세 및 사회 봉사 세 면제. 비 요르단 직원에게 지급되는 급여와 수당에 관한 것. 물품 i에 대한 관세 및 세금 면제 국내 시장에 출시 된 제품을 제외하고 자유 지역으로 수입되거나 수출된다. 이익을 포함하여 자유 지역에 투자 된 자본의 무료 이전이 허용된다. 산업 부동산 공사, 개발구위원회 및 개발구 프로젝트에 대한 추가 인센티브가 제공된다. Aqaba 특별 경제 구역 자세한 내용은 아래를 참조하십시오. 수출 업체는 대부분의 수입에서 발생하는 다음과 같은 인센티브를 부여받습니다. 소득세가 면제되는 예외 수입 비료, 인산염 및 칼륨 수출은 예외이며, 특정 무역 규약 및 외국 채무 상환 계획 WTO 협정에 따라 면제는 2015 년 말까지 유효합니다. 수출 생산에 사용되는 외국 인력의 약 95 %는 관세 및 추가 수입 비용이 면제됩니다. 사유 소유권 및 설립. 투자 및 재산 소유에 관한 법률로 국내 및 해외 투자 진흥. 사업을 수립하고 소유하고 보상 활동에 종사하기 위해 외국 회사가 지사와 지사를 개설 할 수 있습니다 지사는 완전한 사업 활동을 수행 할 수 있고 지사는 본사와 요르단 또는 지역 고객 간의 연락관 역할을 할 수 있습니다. 산업 통상부 지역 및 지사 설립에 관한 정부의 정책을 관리합니다. 외국 회사는 요르단에 등록 된 대리인을 지정하지 않고 상품을 수입 할 수 있습니다. 대리인은 외국 회사의 지사 또는 전액 출자 자회사 일 수 있습니다. 외국 회사는 대리인이나 중개인이없는 직 접이어야합니다. 상업 대리인 및 중개인 법률은 외국 회사와 상업 대리인 간의 계약을 관리합니다. 개인 소유의 외국 법인은 외국인 소유권 또는 합작 투자로인가 받았는지 여부와 관계없이 동등한 기준으로 경쟁합니다 외국 기업 및 기업은 요르단에서 부동산 소유 또는 임대를 허가 받았다. 거주 국가는 요르단 인들에 대한 상호 소유권을 허용하는 한 개인 거주 용으로 거주 할 수있다. 재산의 크기와 위치에 따라 토지 및 측량과, 재무부 또는 내각은 당국 토지 및 재산에 대한 외국인의 소유권을 승인합니다. 토지 및 재산은 승인일로부터 5 년 이내에 개발되어야합니다. 재산권의 보호. 신뢰할 수있는 법적 절차 및 등록 기관을 통해 재산의 이동 및 실제에 대한 관심을 인정하고 집행하며 기록합니다. 요르단은 지적 재산권 보호에 대한 국제 공약을 준수하는 여러 법률을 통과 시켰습니다 지적 재산권 무역 관련 지적 재산권 관련 법률 TRIPS는 현재 기업 비밀, 식물 품종 및 반도체 칩을 보호합니다 디자인 문화부 국립 도서관 y Department는 저작권을 등록 할 책임이 있으며 특허는 산업 무역부의 특허 및 상표 등록 기관에 등록되어 있습니다. 요르단은 특허 협력 조약 및 마드리드 협약의 서명자이며 그에 따라 특허 및 상표법을 개정했습니다. 협약 비준을위한 2007 년 요르단은 저작권 및 공연과 축음기에 관한 세계 지적 재산권기구 (World Intellectual Property Organization) 조약에 서명했으며, 국제 표준에 부합하는 저작권, 상표 표준 및 세관 규정에 관한 최신 법률을 개발했다. 최근 몇 년 동안 요르단의 IPR 집행에 관한 기록이 개선되었지만보다 효과적인 집행 메커니즘과 법적 절차가 여전히 필요하다. 결과적으로 IPR 보호에 관한 정부의 기록은 여전히 ​​혼합되어있다. 시장에서 판매되는 비디오 및 소프트웨어의 계속 사용 오디오 비디오 및 소프트웨어 불법 복제에 대한 집행 조치가 빈번하게 증가하고 그 타겟팅 기능이 향상되어 2007 년 요르단 소프트웨어 불법 복제에 대한 최초의 징역형을 선고했습니다. 지난 10 년간 4296 건의 요르단의 현재 저작권 침해 2012 년에 427 건을 포함하여 사법부에 위임되었다. 또한 지난 한 해 동안 등록 상표 위반 건수는 약 40 건에 이르렀다. 규제 시스템의 투명성. 정부는 경쟁 개선 및 투명성 제고 정책을 점진적으로 이행하고있다. 가족 관계 및 비즈니스 관계에 의해 과거에 영향을받은 기존 시스템 요르단 투자위원회 JIB가 절차를 합리화하기 위해 노력했지만, 특히 지방 정부 수준에서 빨간 테이프 및 불투명 절차가 여전히 외국 및 국내 투자자에게 문제를 제기합니다. 새로운 경쟁 경쟁을 현대화하기위한 미국의 독점 금지법과 유사한 법 2004 년 이온 법안은 2013 년 의회에서 통과 될 것으로 예상된다. 이 법안은 시장 경쟁력을 향상시키고 중소기업을 제한적인 반 경쟁적 관행으로부터 보호하고 소비자에게 접근을 허용하는 인센티브를 제공함으로써 지역 경제 환경을 강화하고 외국인 투자를 유치하는 것을 목표로한다 경쟁력있는 가격으로 고품질의 제품을 생산 산업 통상부의 경쟁 부서는 시장 조사를 실시하고 불만 사항을 조사하며 사법 시스템에 위반자를보고 정부는 전자 정부 추진 전략을 계속 추진하고 서비스, 조달 절차가보다 접근 가능하고 투명한 지금까지는 구현이 느 렸지만 비즈니스 등록, 불만 신고, 세금 기록보기, 기존 및 계류중인 법안, 온라인 교통 위반 프로그램 등을 이용할 수 있습니다. 효율적인 자본 시장 및 포트폴리오 투자. 주요 자본 시장 기관은 규제 기관, 요르단 증권위원회 JSC 거래소, 암만 증권 거래소 ASE 및 모든 거래 계약, 정리 및 결제에 대한 보관자 인 증권 예탁 센터 SDC 2002 년 증권법은 국제 모범 사례에 부합하는 법률을 제정 2011 년 ASE는 기술 인프라를 현대화하여 정보 보급을 강화했습니다 2010 년 인터넷 무역 서비스를 시작하여 지리적 위치에 관계없이 투자자가 증권 거래에 참여할 수있는 기회를 제공했습니다 투자자는 증거금 계좌를 개설하고 단기 매매 상업 은행에 종사 할 수 있습니다 최근의 개혁과 기술적 진보에도 불구하고 ASE는 유동성 문제와 거래 활동 감소로 어려움을 겪고 있습니다. 증권 거래기구는 투기 적 움직임에 취약합니다. ASE의 시가 총액은 급격히 증가하고 줄어들었습니다. 2003 년 이후 반복적으로 ASE 물가 지수 감소 2012 년 말까지 1958 년까지 1995 년에서 1995 년까지 1 9대로 증가 무역량도 41 ~ 24 억주 감소하면서 현저히 감소했다. 상장 기업 수는 243 개로, 2012 년 말에는 247 개로 감소했다. 2011 년 12 월 31 일 현재 ASE 시장의 상장 주식 시가 총액은 270 억 달러로 GDP의 93.5 %에 달합니다. ASE 시장 지표. Source Securities Depository Center는 2012 년 12 월 31 일 기준입니다. 요르단 CBJ 중앙 은행 (Central Bank of Jordan CBJ) 재무부를 대신하여 만기가 다름 재무부 경매는 전통적으로 월별 또는 격주별로 성숙도에 따라 이루어집니다 정부는 필요에 따라 개발 채권을 발행합니다 59 억 달러를 초과하는 재무부 채권과 1,670 억 달러를 초과하는 재무부 채권이 발행되었습니다 in the local market in 2012.Foreign investors are allowed to participate in auctions and to purchase government securities through banks Jordan issued its first and only bonds on international markets in 2010 with the fully subscribed offering of 750 million in five-year bonds The bonds were sold to approximately 220 international investors and carried a fixed annual interest rate of 3 875 percent, payable every six months. In August 2012, the International Monetary Fund IMF approved a 2 1 billion Stand-By Arrangement SBA to assist Jordan in addressing fiscal and external challenges and foster growth The first tranche of 380 million was transferred by the IMF to the Central Bank in August As part of this effort, the authorities removed subsidies on fuel derivatives in November 2012 and plan to continue with this policy for electricity and water prices in 2013.Similarly, in September, the government of Jordan hired Citigroup, HSBC and JP Morgan for a forthcoming dollar Eurobond issuance scheduled for the first half of 2013 The Jordanian parliament also approved the legal framework for issuing sukuk, or Islamic bonds. The corporate bond market remains underdevelope d and continues to be overshadowed by traditional direct lending, primarily due to the absence of proper mechanisms for corporate debt creation A few banks, however, are introducing new products and facilitating corporate bond issuances Government guaranteed corporate bonds and bills in the amount of 489 million were issued in 2012 mainly to fund activities related to the National Electric Power Company and the Housing and Urban Development Corporation. Due to strict regulations on lending, particularly mortgage lending, and limited integration with global financial markets, Jordanian banks were reasonably resilient to international shocks The banking sector s indicators remain strong banks continue to be profitable and well-capitalized, and deposits are still the major funding base Liquidity ratios and provisioning remain high Non-Performing Loan ratios increased modestly over the past few years The CBJ in December 2010 directed Jordanian banks to maintain a minimum JD100 million in ca pital and raised the requirement for foreign banks to JD50 million Jordan does not distinguish between investment banks and commercial banks Jordan has 27 banks in total, including commercial banks, Islamic banks, and foreign bank branches. Banks in Jordan offer loans, discounted bills, and overdraft facilities The CBJ permits banks to extend loans and credit facilities in foreign currency but only for exporting purposes In such cases, it requires debt repayment to be in the same foreign currency A number of banks have offshore mutual funds to avoid Jordanian taxes. The Banking Law protects depositors interests, diminishes money market risk, guards against the concentration of lending, and includes articles on electronic banking practices and money laundering The Credit Information Law was passed as a temporary law in 2010 to lay the groundwork for the eventual establishment of a Credit Bureau to be supervised by the Central Bank of Jordan. The CBJ set up an independent Deposit Insurance Corporation DIC in 2000 that traditionally has insured deposits of up to JD10,000 14,000 DIC currently insures deposits up to JD50,000 approximately 71,000 and is expected to maintain the guarantee through the end of 2013 at a minimum The DIC also acts as the liquidator of banks as directed by the CBJ The CBJ established a credit bureau for bounced checks in 2001 which requires banks to report the names of account holders with bounced checks Following the report of one bounced check, the CBJ circulates the names of the account holders to all banks with recommendations to carefully evaluate the account holders access to banking services. In 2010, Jordan amended its existing Anti-Money Laundering Law to comply with Middle East North Africa Financial Action Task Force MENAFATF standards Among other things, the 2010 amendments extended the range of predicate offenses to include certain crimes that would otherwise qualify as misdemeanors, whether those offenses are committed in Jordan or abr oad The amendments also created a legal framework to address terrorist financing As such, the law was renamed the Anti-Money Laundering and Combating the Financing of Terrorism AML CFT Law, and the existing financial intelligence unit renamed the AML CFT Unit The CBJ as well as other financial sector regulators are implementing the AML CFT Law further through the issuance of circulars and other regulations under their own authority. In a highly publicized November 2012 case, Mohammed al-Dahabi, a former head of Jordan s General Intelligence Directorate from 2005 to 2008, was convicted of embezzlement of public funds, money laundering, and abuse of public office The courts handed him a maximum prison sentence of 13 years The courts also fined him nearly 30 million and ordered the return of 34 million of embezzled funds Al-Dhabi s lawyers have appealed the conviction to the Court of Appeal. There are a number of internationally recognized accounting and auditing firms in Jordan The governm ent s accounting and auditing regulations are consistent with international standards and are internationally recognizedpetition from State-Owned Enterprises SOEs. A number of SOEs exist in Jordan, such as the National Electrical Power Company NEPCO , the National Food Security Company, and the Yarmouk Water Company These companies exercise delegated governmental powers and operate in fields that are not yet open for investment, such as managing the transmission and distribution of electrical power The government supports these companies as necessary As an example, the government issued and guaranteed corporate bonds for NEPCO in 2011 to ensure continuous power supply for the country. SOEs compete under largely equal terms with private enterprises with respect to access to markets, credit, and other business operations The laws do not provide preferential treatment to SOEs and they are held accountable by their Board of Directors, typically chaired by the sector-relevant Minister and the Audit Bureau. Corporate Social Responsibility. There is general awareness of corporate social responsibility CSR among both manufacturers and consumers in Jordan, with many local and multinational companies voluntarily developing and adopting CSR programs. The threat of terrorism remains high in Jordan Transnational terrorist groups, as well as less sophisticated local elements, have the capability to plan and implement attacks in Jordan and have carried out a number of atrocities over the last ten years The Jordanian security forces, however, have demonstrated high levels of professionalism in maintaining public security, containing numerous demonstrations, and preventing terrorist attacks Jordan has not been immune from the tumult of region wide Arab Spring protests, and the potential for politically motivated violence remains Visitors should consult current State Department public announcements at before traveling to Jordan. Jordanian law defines corruption as any act that violates off icial duties, all acts related to favoritism and nepotism that could deprive others from their legitimate rights, economic crimes, and misuse of power The use of family, business and other personal connections to advance personal business interests is endemic and regarded by many Jordanians as simply part of the culture and part of doing business In 2006, Parliament approved a Financial Disclosure Law which officially required public office holders and specified government officials to declare their assets Parliament also enacted an Anti-Corruption Law in 2006 that created a commission to investigate allegations of corruption Currently, the commission has referred a number of high profile corruption cases to the judiciary for investigation In Transparency International s 2012 Corruption Perceptions Index, Jordan ranked 58 Th out of 174 countries, placing it ahead of several European Union member states like the Greece, Italy, Romania, Slovakia, and others. Bilateral Investment Agreement s. The U S Congress enacted the Qualifying Industrial Zone QIZ initiative in 1996 to support the Middle East peace process Goods produced in the 13 designated QIZs in Jordan can be imported into the United States tariff and quota free under the agreement if 35 percent of the product s content comes from the QIZ, Israel, and the West Bank Gaza Of that 35 percent, a minimum 11 7 percent of value must be added in the QIZ, eight percent in Israel, and 15 3 percent in a Jordanian QIZ, Israel, or the West Bank Gaza The QIZs have attracted over 1 billion dollars in capital investments, generated around 8 billion dollars in exports to the U S between 2006 and 2012, and currently employ more than 40,000 workers about one-quarter of whom are Jordanians The bulk of QIZ exports continue to be garments. The U S - Jordan FTA, which entered into force in 2001 and came into full effect in January 2010, does not supersede or eliminate the QIZ initiative Nevertheless, exports under QIZ requirements conside rably shrank as exporters took advantage of the FTA s broader mandate FTA rules of origin simply require 35 percent Jordanian content without other restrictions A Bilateral Investment Treaty between Jordan and the United States entered into force in 2003 The agreement provides reciprocal protection of Jordanian and U S individual and corporate investments. While the U S remains one of Jordan s top trading partners, Jordan maintains an active trade relationship with neighboring countries and has been actively pursuing enhanced trade arrangements globally Jordan is a member of the Greater Arab Free Trade Area GAFTA , which has been in force since 1998 The GAFTA reached full trade liberalization of goods in 2005 through full exemption of customs duties and charges for all 17 Arab member states, with the exception of gradual reductions for Sudan and Yemen Jordan has also signed trade preference agreements and bilateral free trade agreements with various Arab neighbors, including Egypt, Syri a, Morocco, Tunisia, the UAE, Algeria, Lebanon, the Palestinian Authority, Kuwait, Sudan, and Bahrain. An economic association agreement between Jordan and the European Union EU entered into force in 2002 to establish free trade over a twelve-year period This agreement calls for the free movement of capital as well as cooperation on development and political issues Jordan also signed a Free Trade Area Agreement in 2001 with the European Free Trade Association EFTA states Iceland, Liechtenstein, Norway and Switzerland this agreement seeks complete trade liberalization by 2014.Jordan signed a Free Trade Agreement with Singapore in 2004 In addition to enhancing bilateral trade ties, the agreement aimed to create new export opportunities for Jordanian products worldwide through the possibility of diagonal accumulation of origin with countries that have concluded free trade agreements with both Jordan and Singapore That same year Jordan completed the Agadir trade agreement with Egypt, Moroc co, and Tunisia, and upgraded its trade agreement with Israel to take advantage of accumulation of content provisions in the European Union s Pan Euro-Mediterranean trade rules of origin Jordan signed a Free Trade Agreement with Canada in 2009 which came into effect in October 2012 The FTA with Canada eliminates all non-agricultural tariffs and most agricultural tariffs A similar agreement with Turkey was also signed in November 2009 and entered into effect on March 1, 2011 Jordan has also signed with Iraq a number of Memoranda of Understanding for bilateral cooperation in various sectors such as education, health, energy, transportation and trade The two countries have established a special free zone area at the Iraqi border to serve as a hub for industry and trade between the two countries. OPIC and Other Investment Insurance Programs. Investments in Jordan are eligible for Overseas Private Investment Corporation OPIC insurance and private financing All eligible projects require a mini mum of 25 percent U S equity Over the past four years, OPIC backed significant investments in Jordanian private equity ventures and in mortgage financing In December 2012, OPIC announced the financing of a 170 million, 240-megawatt electrical power plant construction project in Jordan In 2011, OPIC signed a 250 million loan guarantee program to support small - and medium-sized enterprises SMEs in Jordan OPIC previously extended a 250 million loan to support the 1 billion Disi water project to bring water to Amman from the Disi aquifer in the south. Jordan is a member of the Multilateral Investment Guarantee Agency MIGA , a World Bank agency which guarantees investment against non-commercial risks such as civil war, nationalization, and policy changes The program covers investments in Jordan irrespective of the investor s nationality in addition to Jordanian investments abroad. The population growth rate is about 2 2 percent a year, according to a 2011 Jordan Department of Statistics 2011 estimate The 2012 population is estimated by the Department of Statistics at 6 39 million Nearly 68 percent of the population is estimated to be under the age of 30 Literacy rates are approximately 96 4 percent for men and 90 1 percent for women Jordan has a generally well-educated, labor force of about 1 8 million According to the Department of Statistics, official unemployment in 2012 averaged 12 15 percent, an improvement from the 12 88 percent 2011 average. Of the 1 8 million people in the labor force, roughly 322,000 are registered foreign workers However, unofficial indicators speculate that unregistered foreign workers are nearly double this number With the exception of the approximately 31,000 who work in the QIZs as textile workers, most foreign workers are employed in construction agriculture, and domestic service The Ministry of Labor regulates foreign worker licensing, licensing fees, prohibited sectors, and employer liability Along with the Ministry of Interior, the Ministr y of Labor is responsible for approving the hiring of professional foreign workers by private businesses Non-citizens are legally permitted to join unions, but do not enjoy the privilege of forming unions themselves or holding leadership positions in existing unions. Labor unions serve primarily as intermediaries between workers and the Ministry of Labor and may engage in collective bargaining on behalf of workers There are 17 recognized unions in Jordan, and they are all members of the General Federation of Jordanian Trade Unions Estimates put union membership at less than 10 percent of the labor force Additionally, there are 40 professional associations active in Jordan, including many that have mandatory membership According to official figures, about 30 percent of the total labor force, including government workers, belongs to either a union or a professional association The law does not require employers to include retirement plans in employment packages However, if the employer ag reed to provide retirement benefits when the worker was contracted, the employer must fulfill that commitment. The government has been reforming and strengthening its legal framework and labor inspections since 2006 It amended its labor law in 2008 to expand coverage to domestic workers, formalize a tripartite Labor Affairs Committee, increase fines for violations of the labor law, and include sexual harassment provisions Over the past few years, the Ministry expanded efforts to investigate allegations of child labor and to monitor hazardous working conditions in the country In the past, Ministry of Labor inspections identified problems at some QIZ factories related to delayed payment of wages, length of overtime, and physical abuse of workers The Better Work Jordan program was launched in 2008 as a five-year joint project between the Ministry of Labor, the International Labor Organization ILO , and the International Finance Corporation to improve garment sector labor standards and cond itions and raise compliance levels through public reporting and technical assistance The Ministry of Labor made the program mandatory for all factories and subcontracting factories exporting to the U S or Israel as of December 2010.Foreign Trade Zones Free Trade Zones. As part of Jordan s efforts to foster economic development and enhance its investment climate, the government has created geographically demarcated industrial estates, free zones, and special economic zones. The semi-governmental Jordan Industrial Estates Corporation JIEC currently owns six public industrial estates in Irbid, Karak, Aqaba, Amman, Ma an and Muwaqar There are also several privately-run industrial parks in Jordan, including al-Mushatta, al-Tajamouat, al-Dulayl, Cyber City, al-Qastal, Jordan Gateway, and al-Hallabat These estates provide basic infrastructure networks for a wide variety of manufacturing activities, reducing the cost of utilities and providing cost-effective land and factory buildings Investors in the estates also receive various exemptions, including a two-year exemption on income and social services taxes, total exemptions from building and land taxes, and exemptions or reductions on most municipalities fees. Jordan also has public free zones in Zarqa, Sahab, Karak, Karama, and Queen Alia Airport that are run by the publicly-owned Free Zone Corporation FZC Over 30 private free zones have also been designated and are administered by private companies under the FZC s supervision The free zones are outside of the jurisdiction of Jordan Customs, and provide a duty - and tax-free environment for the storage of goods transiting Jordan. Both Jordanian and foreign investors are permitted to invest with few restrictions in trade, services, and industrial projects in free zones Industrial projects must be related to one of the following industries. New industries that depend on advanced technology. Industries that require locally available raw material and or locally manufactured parts. In dustries that complement domestic industries. Industries that enhance labor skills and promote technical know-how. Industries that provide consumer goods and that contribute to reducing market dependency on imported goods. The following incentives are granted to investors in the designated free zones. The Development Zones Commission DZC is the independent governmental body responsible for creating, regulating, and monitoring Jordan s five development zones DZC s mission is to increase foreign direct investment FDI through the enhancement of the investment environments inside the Development Zones The DZC Board of Commissioners and an administrative team supervise and centrally approve investment-related matters The DZC can expedite the provision of government services and provide a number of investment incentives and tax and customs exemptions The five DZC development areas are the King Hussein Bin Talal Development Area KHBTDA in Mafraq, the Ma an Development Area, the Irbid Development Area IDA , the Dead Sea Development Zone, and the Jabal Ajloun Development Zone. The Aqaba Special Economic Zone ASEZ is an independent economic zone not governed by the DZC It offers special tax exemptions, a flat five percent income tax, and facilitates customs handling at Aqaba Port In recent years ASEZ has attracted projects mainly in hotel and property development valued at over 8 billion. Foreign Direct Investment Statistics. Jordan does not maintain official detailed statistics of FDI but aggregate inflows tracked by the Central Bank of Jordan give an indication of the overall volume The Jordan Investment Board approved 489 projects worth about 2 26 billion in 2012, reflecting a 58 increase over 2011 figures About 1 79 billion of that investment went to the industrial sector for 218 different projects Foreign investment represented 51 percent of all JIB-approved investments in 2012.Foreign Direct Investmentmenced in the year 2000, Carevel Medical Systems Pvt Ltd is one of the promi nent Manufacturer and Exporter, Supplier of Medical Equipment, Hospital Equipment The assortment of products we offer to our clients include ICU Beds, Fowler Beds, Hospital Ward Trolleys, Wheel Chairs, Obstetrics Labor Tables, Examination Tables, Instrument Trolleys, Dressing Trolleys, Bedside Lockers, IV Stands, Baby Cradles, Wash Basin Stands, Crash Carts, Kick Buckets, X Ray View Box, Instrument Cabinets, Side Screens, Operating Lights, Infant Warmers, etc All are widely appreciated and accepted in reputed hospitals and medical centers for unique features like easily adjustable, stain resistance, smart design, durability and customized usability In a very small span of time we have been able to touch great heights owing to sincere and hard efforts made by management, staff and skilled workers of the company. Showroom Products.

No comments:

Post a Comment